loading...
Dota 2
Neo بازدید : 106 جمعه 22 شهریور 1392 نظرات (0)

نکات :
• برای solo و mid پیک کنید
• برای اوایل ۲۵% به فارم و ۷۵% به گنک بپردازید
• پاور آپ ها رو حتمان شما باید بگیرید پس bottle و fly رو فراموش نکنید
• ۳۰ دقیقع اول بازی به فارم بپردازید بعد شروع به pushing کنید ولی در هنگام pushing فارم رو هم فراموش نکنید
• وقتی BKB رو بستید میتونید به pushing برید ولی بهتره که Daggerیا Lothars و Boots of Travel داشته باشید
• باید بیشترین AOE دمیج رو در درگیری های تیمی شما وارد کنید
• برای یادگیری و مهارت بیشتر تمرین تمرین تمرین

 

 

پروفایل هیرو :

 

Nevermore | The Shadow Fiend

 

 

 

 

 

 

 

Affiliation: Scourge
Attack Animation: 0.5 / 0.54
Damage: 35 – ۴۱
Casting Animation: 0.67 / 0.4
Armor: 1.9
Base Attack Time: 1.7
Movespeed: 300
Missile Speed: 1200
Attack Range: 500
Sight Range: 1800 / 800
Starting HP : 435
Starting MP : 234


نقاط قوت :
کنترل خوب لاین

قابلیت farming خوب
اسکیل ۶ با AOE دمیج سنگین
اسکیل ۳ خوب که نقش یک آیتم Dps رو داره
رشد خوب هر Stat با لول گیری
نقاط ضعف :
ابتدای بازی ضعیف
ابتدای بازی دمیج کم
آرمور کم ابتدای بازی
نداشتن اسکیل disable برای گنک


نقش های SF (شادو فیند) :
Carry : با این نقش SF به یک هیرو فارم خوب تبدیل میشه و با گلد زیادی که به دست میاره با آیتم هایی میبنده میتونه دمیج بالایی داشته باشه
Nevermore به دلایل زیر برای این نقش انتخاب میشه :
۱) دمیج دهی بالای اسکیل ها
۲) هیرو ALG و اتک دمیج بالای به دست میاره
۳) واقعا فارم کردن براش مثل آب خوردنه
۴) یک اسکیل زن بسیار قوی
۵) به آیتم احتیاج داره پس به فارم هم نیاز داره
Ganker : بیشتر به سمت roaming ganker تمایل داره و وظیفه اختصاصی ش گنک کردن هیرو های carry تیم مقابل هست بعد از اون به گنک کلی میپردازه
به دلایل زیر Nevemore میتونه این نقش رو ایفا کنه :
۱) مقدار دمیج بالایی در اوایل بازی میتونه وارد کنه
۲) با اینکه با roaming از Farming جا میمونه ولی با فارم کریپ مپ و farming سریع یونیت ها میتونه جبران کنه
۳) با roaming و فارم کریپ های مپ میتونه نقش warder رو هم به خوبی ایفا کنه
۴) یک هیرو AOE دمیج سنگین هستش
نصف Ganker و نصف Carry :
این هیرو در اوایل بازی میتونه gank کنه و ور در اواسط بازی با آپ شدن ۱و ۲ یک فارمر به بینظیر هستش و در اواخر بازی در درگیری های تیمی واقعا موثر هست پس میبینید این نقش نقش اساسی این هیرو هست
دلایل:
۱) ابتدای بازی به solo mid میره و با فارمینگ قدرت کافی برای گنک رو به دست میاره و وقتی به لول ۵ رسید به بالا یا پایین میره برای گنک و لول ۷ میشه و میتونه تا لول ۱۱-۱۲ به گنک و فارم بپردازه
۲) تا به لول ۱۵-۱۶ برسه به فارم و roaming ganker میپردازه تا آیتم هاشو ببنده بعد به یک AOE دمیج و اتک دمیج سنگین تبدیل میشه تا در درگیری تیمی موثرترین باشه

 

*  قسمت اول : توضیح اسکیل ها

SHADOWRAZE

 

 

 

 

 

 

 

سایه ویرانگر

کلید اسفاده فوری : Q,W,E

این اسکیل به هیرو این قابلیت رو میده تا با ایجاد سایه هایی در رنج های مختلف ناحیه خاصی رو دمیج بده
•نوع دمبج : magical
•وقتی این اسکیل گرفته میشه ۳ اسکیل مجزا به هیرو داده میشه که باعث میشه هیرو بتونه اسکیل رو به صورت مجزا در رنج های خاصی به کار ببره
مانای لازم : ۷۵ (درتمامی آپ ها)
مقدار دمیج : ۷۵, ۱۵۰, ۲۲۵, ۳۰۰ (به ترتیب آپ)
کول داون : ۱۰ sec (در تمامی آپ ها)
ناحیه اثر گذاری : ۲۷۵AOE
Shadowraze (Q) Range: 200
Shadowraze (W) Range: 450
Shadowraze (E) Range: 700
تفسیر اسکیل :
این اسکیل وسیله گلد در آوردن هیرو هستش استفاده درست از این اسکیل برای ماهرانه بازی کردن با این هیرو ضروری هستش . همین اسکیل باعث شده تا بازی با این هیرو رفلکس بالایی لازم داشته باشه به دلیل داشتن AOE پایین باید در موقغ استفاده به فاصله هدقتون و جهت زدن اسکیل خیلی دقت کنید .
این اسکیل در برابر دمیجی که میده مانای کمی مصرف میکنه و چون کولداون اسن سه اسکیل مجزا از هم هستش باعث شده تا Nevermore به ۳ تا اسکیل دمیج سنگین مجهز باشه این یعنی تا هیرو مقابل به شما نزدیک بشه واسه اتک دادن شما باید بهش ۹۰۰ تا دمیج وارد کرده باشین ( اگه magic resistance25% رو هم در نظر بگیریم ۶۷۵ دمیج ) پس باید سعی بشه نا به هیرو های بیشتری با این اسکیل دمیج داد و در ابتدای بازی واقعا دمیج سنگینی واسه اکثر هیرو ها محسوب میشه وقتی هیرو مقابلتون کمتر از ۹۰۰ تا hp داره شما باید واسه زدن عکس عمل کنید و اول رنج کم متوسط بعد زیاد پس حتمان خودتون رو به ۲۰۰ رنجی هیرو برسونید.

 

NECROMASTERY

وقتی Shadow Fiend قربانی خود را میکشد روح آنها رو به تسخیر خود در می آورد و در ازای هر روح ۲ تا دمیج بهش اضافه میشه و وقتی بمیره نصف ارواح آزاد میشن
نوع اسکیل assive
حداکثر افضایش دمیج : ۱۶, ۳۰, ۴۶, ۶۰ (به ترتیب آپ)
•کشتن هیرو یونیت کریپ مپ و deny یونیت های خودی شامل این اسکیل میشود
•هرچه تعداد ارواح تسخیر شده بیشتر باشد روی اسکیل ۶ تاثیر میگذارد
• با کشته شدن روح تسخیر شده با سرعت ۵۰۰ MS به طرف هیرو میاد
تفسیر اسکیل :
این یکی دیگر از قابلیت های Nevermore هستش که او رو در اواسط بازی خیلی قدرتمند میکنه . این اسکیل مستقیما به اسکیل ۶ بستگی داره پس سعی کنید بعد از آپ بالای این اسکیل اسکیل ۶ رو بگیرید این اسکیل باعث میشه تا Nevermore به یک DPS سنگین تبدیل بشه .
متاسفانه با مردن Nevermore نصف این قدرت ازبین میره این اسکیل در آپ آخر ۶۰ تا دمیج بهتون میده و این واسه بازیکن این هیرو میتونه خیلی خوب باشه واسه دقایق میانی تا پایانی بازی و در واقع حکم یه آیتم ۶۰ دمیجی رو واستون بازی میکنه که با مردن ازتون دراپ میشه پس خیلی باید سعی کنید که وقتی ارواح بالایی دارید کیل نشید تا هم دمیج بالا هم اسکیل ۶ قویتری داشته باشید.

Presence of the Dark Lord


با ایجاد ناحیه ترسناک و مخوف در اطراف هیرو باعث میشه تا وقتی دشمنان به این ناحیه وارد شدند مقداری از آرمور خودشون رو از دست بدن
نوع اسکیل assive
مقدار کم کردن آرمور : ۲, ۳, ۴, ۵ (به ترتیب آپ)
•کاملا با اسکین ها و آیتم های کم کننده آرمور کار میکنه
•روی magic immunity ها (مثل BKB) کار نمیکنه
تفسیر اسکیل :
خیلی سخته که بگیم این اسکیل تا وقتی که کاملا آپ نشده موثر هستش چون این اسکیل تا کاملا آپ نشه تاثیر چندانی نداره و در بسیاری موارد بهتر هستش که جای این اسکیل Stat گرفته بشه .
این اسکیل با آیتم Stygian Desolator بسار خوب عمل میکنه و آرمور حریف رو تا حد زیادی کم میکنه . در استراتژی تیمی که بر مبنای کم کردن آرمور هستش مثل (Nevermore با Vengeful Spirit, Slarder و Templar Assassin ) هستش باید این اسکیل زود پیک بشه ولی اگه از طرف دیگر اگر بازی طبق برنامه شما پیش نره گرفتن این اسکیل میتونه خیلی با ضررتون باشه و عقب بندازتون

Requiem of Souls


ارواح شیطانی از اطراف فراخوانی میشن تا به دشمنان دمیج بزنند تعداد ارواح به تعداد ارواح تسخیر با اسکیل ۲ شده بستگی داره و باعث کاهشMS و دمیج قربانیان میشود هرچه قربانی نزدیکتر باشه آسیب بیشتری میبینه
نوع اسکیل :Active
کلید اسفاده فوری : R
دمیج وارده از هر لاین ارواح : ۸۰, ۱۲۰, ۱۶۰(به ترتیب آپ)
میزان کاهش ms و دمیج : ۱۵%, ۲۰%, ۲۵%(به ترتیب آپ)
زمان چنلینگ : ۱ Second
میزان مانای لازم : ۱۵۰, ۱۷۵, ۲۰۰(به ترتیب آپ)
ناحیه تاثیر : ۱۳۷۵, ۱۴۰۰, ۱۴۲۵(به ترتیب آپ)
زمان کاهش ms و دمیج : ۵ seconds
• نوع دمیج دهی : magical
•مقدار دمیج به ارواح تسخیر شده اسکیل ۲ بستگی دارد
•به ازای هر ۲ روح یک لاین به وجود میاد یعنی در کل با احتساب اسکیل ۲ فول حداکثر ۱۵ لاین به وجود میاید
• اهداف نزدیک تر تحت تاثیر لاین های بیشتری قرار میگیرند و طبیعتا بیشتر آسیب میبینند
• ناحیه کاهش دمیج و MS تا ۶۷۵ AoE هستش
• این اسکیل زودتر تز اعمال شدنInvisibility رو از بین میبره

 

تفسیر اسکیل :

شاید توضیح این اسکیل کمی سخت باشه اما مکانیزم این اسکیل طوری هستش که هرچه اهدافتون بهتون نزدیکتر باشن بیشتر دمیج و آسیب میخورن این اسکیل اگه درست استفاده بشه (با تعداد ارواح زیاد و جای مناسب و به موقع) میتونه یک دمیج بسار مهیب واسه درگیری های تیمی باشه و کلا بازی رو عوض کنه مخصوصا اگه با ایتم هایی مثل Dagger یا Lothar’s Edge و Black King Bar ترکیب بشه

اگر هیرو Nevermore دقیقا روی هدف قرار بگیره (اینکار با Phase boot یا Lothar’s Edgeشدنی هست فرض کنید در یک درگیری تیمی همه دشمنان در یک ناحیه AOE استان شدن و شما با این ایتم ها راحت میتونید کاراکتر هیروتون رو روی قوی ترینشون یا جایی که اکثرشون دمیج بالای میخورن قرار بدید) میتنه دمیج بالای بزنه اگر دقیقا روی هدف باشید و ارواحتون فول باشه میتونید با هر ۱۵ لاین ۱۶۰ تا دمیج به حریف بزنید که میشه ۲۴۰۰ که با احتساب ۲۵% magic resistance اگر باشه در واقع ۱۸۰۰ تا دمیج میدید و این یعنی قدرت و مهارت بازی با SF و میشه به واسطه این اسکیل بیشترین حد کیل رو با این هیرو در بازی ها کسب کرد با وجود این دمیج بالا که این اسکیل داره با داشتن قابلیت کاهش MS و دمیج شما راحت میتونید باقی ماندهای این اسکیل رو هم کیل بگیرید ولی دقت کنید تا اسکیل ۲ تون کاملا آپ نشده از این اسکیل استفاده نکنید یا اصلا نگیرید.

اسکیل گیری :
Level 1: Necromastery
Level 2: Shadowraze
Level 3: Shadowraze
Level 4: Necromastery
Level 5: Shadowraze
Level 6: Necromastery
Level 7: Shadowraze
Level 8: Necromastery
Level 9: Requiem of Souls
Level 10: Stats
Level 11: Requiem of Souls
Level 12: Presence of the Dark Lord
Level 13: Presence of the Dark Lord
Level 14: Presence of the Dark Lord
Level 15: Presence of the Dark Lord
Level 16: Requiem of Souls
Level 17-25: Stats


آیتم های شروع :

آیتم های اصلی :

فول آیتم:

یا یا

 

*  قسمت دوم : شروع بازی


آیتم های شروع :

 

یا فقط

متاسفانه مرسوم شده واسه آیتم شروع از این آیتم شروع کنن در بازی های عمومی بازیکنان SF این آیتم واسه شروع زیاد به چشم میخوره اما بزارید بگم چرا این آیتم برای شروع مناسب نیست :
۱- این نوع آیتم بندی واسه شروع به شما اصلا Stat نمیده تا برای اتک آخر دمیج کافی داشته باشید
۲- این آیتم برای شروع خیلی گرونه و هیل زیادی در هر بار استفاده نمیده و واسه اینکه هیل بشید چون مانا هم میده و شما به دلیل پایین بودن سطح Shadowraze از اون استفاده نکردید مانای داده شده هدر میره
۳- اگه bottle شما خالی بشه دشمنتون میاد تا پاور آپ رو بدزده ازتون و bottle شما خالی بمونه و این که شما به طرف یکی از پاور آپ ها برید و اونجا خالی باشه خیلی شمارو به خطر میندازه (مگر اینکه از MH استفاده کنید)
نمیگم که گرفتن Bottle برای آیتم شروع کلا کار احمقانه ای هستش ولی فقط تعداد محدودی هیرو وجود داره که میتونن بازی رو فقط با یه Bottle شروع کنن برای مثال Magnus (rubick) . بهتری وقتی Bottle رو بگیرین که زیاد شکننده نباشین و تونسته باشین اسکیل های Shadowraze و Necromasteryرو در حد بالایی (بهتره کاملا) آپ کرده باشین و آماده gank باشین . در آخر دلیل اینکه Icefrog آیتم هایtango و Ironwoodرو هم گذاشته همینه .
طرز بازی با دشمن روبرو در لاین (فرض کنید solo mid هستید) :
در ابتدا شما باید نوع آیتم بندی شروع رو با توجه به طرز بازی ببندید . من معتقدم ۸۰% بازی های Clan War و ۹۵% بازی های عمومی SF رو برای لاین solo انتخاب میکنند برای انتخاب لاین باید توجه کنید SF هیرویی هستش که Stun و قابلیتی واسه فرار نداره و در ابتدای بازی ضعیف هستش و همچنین برای اینکه موثر باشه باید سریع لول آپ بشه بنابراین امکان داره شما solo در لاین وسط یا بالا یا پایین برید . Solo بالا و پایین رفتن بیشتر در بازی های Clan War موثر هستش چون برنامه ریزی برای این روش وجود داره و در بازی های عمومی معمولا باعث بحث و جدل میشه
اینکه شما بدونید چطور باید جلوی یونیت رو بگیرید خیلی مهمه . وقتی solo mid با گرفتن جلوی حرکت یونیت ها شما باعث میشید اونها آرومتر حرکت کنن و باعث میشه وقتی شما به دشمنانتون رسیدین اونها داخل river باشن و هیرو مقابل دید کمی داشته باشه ولی شما چون در قسمت بالای river هستین دید بهتری دارین و این دلیل موجمب میشه شما راحت تر اتک آخر بدین و دشمنتون نه تنها نتونه اتک آخر بده (به دلیل miss شدن زیاد اتک) بلکه deny کدن هم سخته و شما هم deny هم اتک آخر راحت تری به یونیت های دشمن میدید ولی یادمون رفت که درباره گرفتن جلوی یونیت بگیم برای این کار باید شما باید در یک راه زیکزاکی جلوی حرکت یونیت ها حرکت کنین اونها وقتی میان و به هیرو شما میخورن واسه لحظه ای وایمسن و دباره با تقیر راه حرکت میکنن و شما با تکرار اینکار میتونید حرکت اونها رو آرموتر کنید تا یونیت های دشمن زودتر برسن
Nevermore در ابتدای بازی بسیار ضعیف هستش بنابراین بسیار مهم هستش که از ward برای جلوگیری از gank شدن و مقداری هم برای gank کردن . در بازی های Clan War و عمومی شما نباید ward بگیرین و باید اینوتوری و آیتم های بهتری داشته باشین و یاراتون بگیرن ولی شما باید اونها رو بکارین ولی در بازی های عمومی اکثرا هرکس واسه خودش این خرید رو میکنه . درآوردن ۲۰۰ گلد خیلی آسونه ولی اگه SF ابتدای بازی Gank بشه برگشتنر به بازی خیلی سخته

 

 

روش بازی :
بیشتر لاین وسط رو برای بازی انتخاب کنید . SF به اتک آخر دادن و deny کردن تمامی کریپ های خودی و دشمن بدون مزاحم نیاز داره بین لول ۱ تا ۳ سعی کنید تمام اتک آخر های خودی و دشمن رو شما بدید تا Bottle بگیرید اگر دیدید به کیل های بیشتری احتیاج دارید میتونید از کریپ های مپ نیز استفاده کنید ولی قبل از آن در نظر بگیرید تا ۱۰ تا روح در اسکیل ۲ داشته باشید .

اوایل بازی :
فقط اتک آخر و deny کنید برای این کار دمیج شما کافی نیست پس حتما اسکیل ۳ بگیرید تا دمیج کافی رو به دست بیارین تا قبل از اینکه اسکیل ۱ تون آپ ۳ نشده استفاده نکنید (در برخی شرایط ضروری اگر ۲ بود میتونید استفاده کنید) و وقتی دیدید HP یونیت ها داره به قرمز میرسه(اکثریت یونیت ها رو در نظر بگیرید (۳ یونیت به بالا) اگه یک یونیت قرمز شد میتونید اتک آخر بدید) از اسکیل ۱ استفاده کنید .
برای گرفتن Rune ها بشدت تلاش کنید وقتی که Bottle دارید هم برای دوباره پرکردن Bottle و هم برای داشتن برخی rune ها که میتونن در گنک کمکتون کنن . برای زیر نظر داشتن rune ها یا جایی بایستید یا از fly یا ward استفاده کنید تا rune ها و river رو زیر نظر داشته باشید برای گرفتن rune ها میتونید از زمانبندی زیر استفاده کنید
۱٫۴۰ و ۳٫۴۰و ۵٫۴۰و … همینطور تناوبی ادامه داره اگر برای گرفتن Rune آیتم bottle شما پر بود سعی کنید اون رو با اسکیل ۱ کردن خالی کنید و بعد rune رو بگیرید حال به تفسیر rune ها میپردازیم
Illusion : این نوع برای فرستادن تکثیرتون به جای خودتون جلوی خودتون کاربرد داره تا میتونید در جنگن پنهانش کنید و یک مرتبه وارد بازی کنید تا هیرو مقابل واقعا فکر کنه شماید و اسکیل هاشو روی تکثیر خالی کنه که بعد شما وارد بشین
Invisibility : با این میتونید گنک خوبی داشته باشید و برای اینکار پشت هیرو دشمن قرار بگیرید و با اتک و ۳ تا shadowraze دقیق اون رو گنک کنید
Haste : استفاده این نوع شبیه قبلی هستش ولی به ریسک و رفلکس بیشتری نیاز داره
Double Damage : با اینکه برخی برای کنگ استفاده میکنن و ریسک کیل شدن خودتون خیلی بالاست و من زیاد واسه گنک پیشنهاد نمیدم ولی واسه اتک آخر دادن بسیار مناسب و عالیه
Regeneration : برای حالت هایی که HP و mana کمی دارین خوبه ولی اگر در Bottle دارید و میخواید مصرفش کنید و HP و mana بالایی دارید حداقل قبل از اینکار ماناتون رو با ۱ کردن تموم کنید بعد استفاده کنید

اواسط بازی :
اسکیل ۱ و ۲ تون رو باید کامل کرده باشین . در این صورت اسکیل ۱ شما خیلی کاربردی میشه و هم چنین دمیج اتک خوبی برای اواسط بازی دارین به شرطی که در اوایل بازی خوب اتک آخر و deny کرده باشین . این دوره از بازی برای SF خیلی حیاتیه و باید در درگیری های تیمی حضور داشته باشین و در همون حال از فارم غافل نشین تا بتونین در اواخر بازی حرفی برای گفتن داشته باشید در غیر این صورت یک بازنده اید برای گنک در این سطح از بازی باید dagger یا lothar’s edge تون رو بسته باشید همچینین ترکیب یکی از این دو آیتم با BKB برای ۶ کردن ضروری هست . اگر موقعیت گنک ندارید و یونیت هاتون رو push دادین نباید AFK بشین به سمت یونیت های مپ برید ولی نزدیک تیمتون باشید تا برای درگیری تیمی حضور داشته باشید . تا اواخر بازی به فارم ادامه بدید .

اواخر بازی :
شما باید حداقل ۵ تا کیل داشته باشید در این سطح باید به تموم کردن بازی بپردازید دمیج دهیتون باید بالای ۱۵۰ باشه توجه داشته باشید که خسارت ناشی از اسکیل ۱ تون در اواخر بازی کم مشیه و کارایی شو کمی تا قسمتی از دست میده
طریقه Observer Ward گذاشتن برای هیرو SF در شرایط و جاهای مختلف
برای بازیکن تیم Sentinel (در تیم Sentinel هستید)
دید خوبی از لاین وسط Scourge و از river (رود) و اونطرف river بهتون میده تا از گنکر های که از وسط درختان و از بالا به وسط میان جلوگیری بشه
دید خوبی از لاین وسط Scourge و river و اونطرف river میده تا ازگنکر هایی که از پاببن میاد جلوگیری بشه
برای بازیکن تیم Scourge (در تیم Scourge هستید)
دید زیاد میده که شامل پاور آپ ها (rune) و ناحیه زیادی از river و بین تاور اول Scourge و Sentinel هستش
مثل حالت قبل هستش ولی علاوه بر آن در اواخر بازی که هیرو ها به Ancient Creep های (کریپ مپ) این ناحیه حمله میکنن میتونید تحت نظر داشته باشید و از تنها بودنشون نهایت استفاده رو ببرید
این مورد مخصوص زیر نظر داشتن هیرو هایی مثل Mirana یا Pudge و .. هست که با این حالت در دو طرف river رو تحت نظر دارید تا هم از گنک شدنتون جلوگیری کنید هم اگه شد گنک کنید
این حالت وقتی solo و mid هستین برای تحت نظر داشتن پاور آپ و بالای river بد نیست!

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 72
  • بازدید کلی : 9,207